Bentley a stabilit un record personal: ce performanță a reușit producătorul de vehicule de lux

de: Andrei Tilimpea
08 05. 2023

Bentley tocmai a înregistrat al doilea cel mai bun rezultat financiar trimestrial de până acum, determinat de cererea puternică de personalizări și de o schimbare în creștere a producției de mașini, pe măsură ce deficitul de aprovizionare a început să scadă.

Între ianuarie și aprilie, marca britanică de lux a realizat profituri înainte de impozitare de 189 de milioane de lire sterline, o creștere de 27% față de aceeași perioadă a anului trecut (149 de milioane de lire sterline). Veniturile totale au crescut cu 9%, la 772 de milioane de lire sterline.

O mare parte din aceasta s-a datorat unei creșteri a vânzărilor globale de mașini, cu 10% până la 3517 – condusă de o creștere de 39% în America (1557) – și cererii continue pentru Bentley Bentayga, care a reprezentat 42% din vânzările totale, 1477 la număr.

Bentley spune că aceste cifre puternice vor permite companiei să reinvestească în strategia sa Beyond100 pentru viitor sustenabil. Aceasta include o investiție de 2,6 miliarde de lire sterline pentru a-și electrifica fabrica din Crewe, precum și lansarea a cinci noi modele BEV în doar cinci ani, începând din 2026.

Planuri mari

Cele cinci Bentley-uri puternice după 2026 vor consta din mașinile pe care le cunoaștem acum – Flying Spur, Bentayga, Continental GT și GTC – plus un alt model.

Șeful Adrian Hallmark a declarat pentru Autocar că aceste viitoare vehicule electrice vor avea „între 50% și 100% mai multă putere” decât modelele actuale W12.

„Interes puternic” pentru personalizarea modelelor, cumpărătorii optând pentru modele Speed și Mulliner cu specificații mai mari și montarea unor opțiuni cu costuri mai mari au fost alte aspecte cheie remarcate pentru creșterea record, precum și vânzările de modele unice Mulliner Coachbuilt și Limited Edition.

„În pofida unui mediu global provocator, am început 2023 de unde am plecat în 2022, cu un alt set solid de cifre financiare, conducând la creșterea veniturilor, a profitului operațional și a rentabilității vânzărilor”, a spus Hallmark.